greatmoments

Alla inlägg under mars 2019

Bloppis-annons
Av Jens Larsson - 14 mars 2019 12:39

Jag köpte ett tyngdtäcke från Cura för ett tag sedan för att sova bättre om nätterna då jag till och från har problem med sömnen. Dessvärre var även deras svalaste täcke för varmt för mig. Jag har ett varmt sovrum och gillar överlag inte att ha duntäcken och annat på mig. Större delen av året sover jag med bara påslakanet. :-)


Tyngdtäcket var verkligen en trevlig upplevelse och jag upplever att jag blev lugnare och kände mig tryggare när jag hade det på mig. Jag somnade som en stock de nätter jag provade täcket, men dessvärre vaknade jag efter 3-4 timmar av att det var för varmt.


Så nu tänkte jag sälja täcket till någon som är mindre känslig för värme än vad jag är. Täcket är bara använt 4-5 gånger och då förstås med påslakan på.


Skriv en kommentar om du är intresserad av att köpa det. Finns i Göteborg/Mölndal.

Möbler & Heminredning, Säljes - Mölndal (Västra Götalands län)
Pris:    1 000:-
 
Av Jens Larsson - 6 mars 2019 13:17

Ibland kan en så enkel sak som att kolla på en bra TV-serie tillsammans med någon man tycker om vara hur mysigt som helst. I dagens läge när utbudet av TV-serier är så enormt kan man tycka att det borde finnas något för alla. Många seier är dock mörka och våldsamma, inget fel i det kanske, men jag kan sakna TV-serier som är lite ljusare och lite mindre brutala.


En sådan serie är White Collar på Netflix som handlar om en före detta förfalskare som åker fast och får erbjudandet att börja samarbete med den delen av FBI som utreder förfalskningar. En serie med mycket humor och hjärta utan att bli fjantig eller tråkig. 


Nu har White Collar några år på nacken och när jag hade sett det sista avsnittet saknade jag redan möjligheten att kunna mysa i soffan med ett nytt avsnitt.


Är det någon som har tips på serier med samma känsla som White Collar får ni gärna skriva en kommentar!


#tv #mysa #feelgood #livet

Av Jens Larsson - 5 mars 2019 13:51

Under 80-talet var det många som var av uppfattningen at meningen med livet var att ha flest och coolast prylar. Än idag är det många som är fast i det tankesättet. Men det har gjorts många studier kring vad man som gammal (säg runt 80-90 år) värdesätter och önskar sig mer av. Och det är ögonblick i stort och smått.


Varje dag finns det med största sannolikhet minst ett eller två ögonblick som är värda att uppmärksamma och vara tacksam över. Det kan var en kram från någon man tycker om, ett vänligt ord eller kanske ett leende från någon i en affär. Ju mer vi uppmräksammar och tänker på de här små ögonblicken, desto lyckligare blir vi enligt forskarna.


Därmed inte sagt att man också kan satsa på att få uppleva lite mindre vardagliga ögonblick också. Resor, upplevelser, nya människor, film, musik och allt annat som berikar våra liv.


En sak är då säker, det är inte prylarna du kommer att minnas när du är gammal. Det är inte heller prylarna som du kommer att önska att du hade haft mer av. Det är de där små och stora ögonblicken.


#vishet #livet #ögonblick #lycka

Tidigare månad - Senare månad

Presentation

Det finns ögonblick i livet som är värda att spara. En del sparar kanske bara de riktigt stora ögonblicken, som när man gifter sig, får barn eller åker på en resa. Många glömmer kanske att det finns små ögonblick även i vardagen som är värda att spara. Gr

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
       
1
2
3
4
5 6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<<
Mars 2019 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards