greatmoments

Alla inlägg den 19 december 2019

Av Jens Larsson - 19 december 2019 15:00

Visst vore det skönt om man inte var rädd för att misslyckas? Ibland är man så löjligt rädd att inte lyckas att det verkar hämmande. Det kan handla om små saker som att ringa ett telefonsamtal till ens chef eller prata med en kollega om något viktigt/känsligt. Det kan vara att säga vad man tycker på ett möte. Det kan vara att fråga en "dum" fråga på en föreläsning.


Tänk om man kunde se misslyckanden som något positivt. På vissa företag som arbetar med inovation har man insett fördelarna med misslyckanden. Det finns ju få saker som man lär sig så mycket av som att misslyckas. Dessa företag uppmuntrar därför misslyckanden. Gör man något som inte funkar, som floppar, som ingen gillar eller vad det nu kan vara så har man lärt sig otroligt mycket som man annars inte hade lärt sig.


Det är ju också så att det är ett misslyckande i sig att inte våga prova. Om jag låter bli att ta ett steg som jag skulle vilja ta för att jag är rädd att misslyckas - ja då har jag ju misslyckats i och med att jag inte vågar.


Har du gjort något riktigt dåligt. Toppen. Se till att lär dig av det på något sätt. Då blir det ju också att erkänna misstaget för andra, till exempel en kund eller en chef.


#misslyckas

Presentation

Det finns ögonblick i livet som är värda att spara. En del sparar kanske bara de riktigt stora ögonblicken, som när man gifter sig, får barn eller åker på en resa. Många glömmer kanske att det finns små ögonblick även i vardagen som är värda att spara. Gr

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
           
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< December 2019 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards