greatmoments

Alla inlägg den 27 januari 2020

Av Jens Larsson - 27 januari 2020 11:24

 

För några år sedan hade jag en väldigt fin upplevelse när jag var i Marbella. Det var tidigt på förmiddagen. Solen sken och fåglarna kvittrade. Det var alldeles lagom varmt och jag hade inget planerat, jag drev bara planlöst omkring i gamla stan i Marbella. Då kommer jag fram till ett litet torg och en kyrka. Dörrarna till kyrkan står öppna och solen skiner från kyrkan mot mig. Innefrån kyrkan hörs en vacker kör sjunga.


I det ögonblicket minns jag att jag kände så många saker på en gång. Jag kände tacksamhet, lugn, glädje och fascination. Allt på samma gång. Ett ögonblick så enkelt, men ändå så starkt. Sannolikt kommer jag aldrig att glömma det. Jag kan nästan ångra att jag inte bara stannade i ögonblicket så länge jag kunde och INTE plockade upp mobilen för att föreviga det hela på film.


Visst är det konstigt att vi så gärna vill fånga de där ögonblicken, i tron att vi ska kunna uppleva de igen och då känna samma sak återigen. För den där filmen på kyrkan blev ju inte alls så bra och fin som den verkliga upplevelsen. På filmen kan man inte känna solens värme eller känslan av att inte tänka på något, som jag hade i kroppen vid tillfället.


Nåja, sålänge man inte tar upp mobilen direkt utan försöker stanna så länge man kan i ett ögonblick så är ju filmer och bilder ändå ett sätt att minnas känslan, även om man inte känner exakt samma sak igen.


#minnen #ögonblick #känsla

Presentation

Det finns ögonblick i livet som är värda att spara. En del sparar kanske bara de riktigt stora ögonblicken, som när man gifter sig, får barn eller åker på en resa. Många glömmer kanske att det finns små ögonblick även i vardagen som är värda att spara. Gr

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
   
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Januari 2020 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards